Airgo kundsupport

Behöver du hjälp?

Nedan har vi samlat svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte något bra svar på just din fråga, tveka inte att kontakta oss per mail eller telefon, vi hjälper dig gärna!

Om oss

Unix Furniture är ett handelsföretag med säte i Mellbystrand, längst in i Laholmsbukten mellan Båstad och Halmstad, som sedan starten arbetat med import och försäljning av möbler och möbelkomponenter. På senare år har vi breddat verksamheten och arbetar nu även med olika typer av hjälpmedel för äldre och personer med någon form av rörelsebegränsning.

Genom vårt kontaktnät har vi etablerat goda relationer med ett antal noga utvalda leverantörer som vi representerar och säljer under det egna varumärket Airgo vars affärsidé är enkel  ”Att erbjuda funktionella hjälpmedel av hög kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris”.

Alla våra produkter finns på vårt kontor i Mellbystrand och du är allt välkommen att besöka oss för att se och prova våra produkter. Om du bor i Skåne eller Halland så kan vi även komma hem till dig med en stol så att du får prova och testköra. Bor du på annan ort går det säkert att lösa på något annat sätt.

Vilken garanti gäller!

Om din köpta produkt på något sätt krånglar inom garantitiden, och felet inte kan avhjälpas med hjälp av bruksanvisningen, är du välkommen att kontakta oss för att reklamera varan. Kontakta oss i första hand per e-post med:
– Kunduppgifter eller ordernummer.
– En så noggrann felbeskrivning som möjligt.
– Bilder/videoklipp om du tror att det tydligare beskriver problemet.

Det går givetvis bra att kontakta oss per telefon om du föredrar det. Givetvis kommer vi att försöka hjälpa dig så gott vi kan även om felet uppstått utanför garantitiden eller om felet ej är garantirelaterat!

Mer information om vår garanti hittar du i våra köpvillkor.

Batterier

Airgo är utrustad med läckagetäta litiumbatterier på 240Wh, 24V/10Ah. De installeras enkelt med en snabbkoppling och ett batteri ger en körsträcka på hela 20km, lite beroende på underlag. Att Airgo har upp till 25% längre körsträcka än många liknande rullstolar, beror på en egenutvecklad algoritm som optimerar motorernas energiförbrukning.

Batteriets livslängd beror lite på hur det används och i vilken miljö, men kan laddas ca 600-800 cykler vilket ger en uppskattad livslängd på 2-4 år.

Laddning

Hur man väljer att ladda beror lite på hur stolen används och hur långt man kör. Batteriet kan antingen laddas genom att man tar ut det från stolen och laddar det separat. Det enklaste är dock att ladda batterierna direkt i stolen via uttaget på kontrollenhetens undersida.

Det tar ca 3-4h att ladda batteriet och laddaren är försedd med en färgindikator som indikerar rött under laddning och grönt när batteriet är fulladdat och redo att användas. Laddaren kan bli lite varm under laddning men det är fullt normalt. Laddaren är även utrustad med ett överladdnings-skydd och slår ifrån när batteriet är fulladdat och förhindra att batteriet överladdas.

Du kan ladda din Airgo så ofta du vill men vi rekommenderar att det görs när batteriets laddnivå sjunkit till en tredjedel. Vill du ladda oftare så är det inget problem och batteriet tar inte skada av det.

Hur vet jag att min order blivit registrerad?

När din order kommer in till oss skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Om du använder något av Microsofts email-system (Outlook, Hotmail och Live) så hamnar våra mail ofta i skräpposten. Kolla gärna där om du saknar något email och är säker på att du skrivit rätt adress. Om du inte hittar det i skräpposten, sök då på butikens namn där.

Ibland händer det att man skriver fel emailadress när man lägger in en order, då kanske e-posten inte kommer fram till din inkorg. Ta då kontakt med vår kundtjänst.

Kan man ta med Airgo på flyget?

Våra batterier har genomgått och godkänts enligt UN38.3 som är en internationell standard som krävs för att man ska få ta med sig batterierna på flyget. Tänk på att batterierna måste avlägsnas från stolen innan du checkar in och tas med i kabinen som handbagage. Batterierna måste  förvaras i plastpåsar och kontakterna måste även vara skyddade mot kortslutning vilket görs enklast genom att täcka kontakterna med tejp. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Ibland händer det att man skriver fel e-postadress när man lägger in en order och då kanske mail inte kommer fram till din inkorg. Kontakta kundtjänst så kan de hjälpa dig lägga in rätt emailadress till din order.

Kan jag ändra min order?

Så länge din order inte har skickats från oss så kan vi ändra din beställning. Vänligen ta kontakt med oss på e-post eller telefon så hjälper vi dig med detta.

Kan jag ångra mitt köp?

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tar emot din leverans. För att kunna ångra ditt köp så måste varan vara i oförändrat skick och den måste också vara i sin originalförpackning. Vill du skicka tillbaka varan till oss så skickar du ett mejl, så förser vi dig med en retursedel. Det går också bra att välja ett eget fraktbolag. Viktigt att veta är att det är du som kund som står för returkostnaden. Med vår retursedel så ligger returkostnaden på 20kr/kg om inget annat avtalats.

Vilket sätt kan man betala på?

Bank- och kreditkort
Du kan genomföra ditt köp med hjälp av VISA eller Mastercard. Du anger dina kortuppgifter direkt i webbutikens kassa. Anslutningen är SSL-krypterad vilket innebär att ingen obehörig kan se vad du anger för uppgifter.

Faktura
Vi erbjuder köp mot faktura med 14 dagars betaltid. När du väljer att betala mot faktura fordras ditt personnummer och en sedvanlig kreditprövning kommer att utföras genom UC. Fakturan skickas sedan normalt tillsammans med produkten och betalas till Bankgiro.

Delbetalning
Vi erbjuder möjlighet att delbetala ditt köp i samarbete med Klarna. I kassan kan du välja under hur lång tid du önskar delbetala. Upp till 12 månader är delbetalningen räntefri. Vi erbjuder även längre betalperiod mot ränta. Aktuell räntesats framgår under respektive betalalternativ i kassan.

Swish
Vi erbjuder möjligheten att betala via Swish. Kontakta kundtjänst om du önskar betala på detta sätt.

Företagsförsäljning
Det går bra att handla från oss även som företag. Vi erbjuder normalt 14 dagars kredittid vid fakturering till företag. Önskar du andra villkor, vänligen kontakta kundtjänst. Vid kreditköp som företag utförs en sedvanlig kreditkontroll innan varan kan skickas.

Jag har inte fått min faktura?

Normalt får du din faktura från Klarna per e-post inom 1-2 veckor efter det att du har lagt din beställning. 

Har du fortfarande inte fått din faktura efter två veckor ber vi dig att ta kontakt med Klarnas support på https://www.klarna.com/se/kundservice/.

Varför får jag inte betala mot faktura eller delbetalning?

Det kan finnas många olika anledningar till att man som kund blir nekad att handla mot faktura. Några av de vanligaste orsakerna är att man har för låg inkomst, att man har betalningsanmärkningar, att man har för många kreditupplysningar eller andra orsaker. Som tur är så kan du såklart välja bland flera andra betalningsalternativ, t.ex. kortbetalning, banköverföring eller Swish.

Blir du nekad till att välja Klarnas betalalternativ så ber vi dig att kontakta Klarnas kundsupport på https://www.klarna.com/se/kundservice/.

Hur vet jag att ni skickat min order?

Normalt skickas din beställning redan nästkommande vardag. När din vara skickas från oss skickas även en leveransbekräftelse via e-post. Har du inte fått en leveransbekräftelse? Vänligen kontrollera din skräppost.

Hittar du ingen leveransbekräftelse från oss? Ta kontakt med oss så hjälper vi dig!

Vad är leveranstiden?

Normalt skickas din vara redan nästkommande vardag och leveranstiden beror sedan på vilken storlek och vikt din vara har samt var du bor. Normal leveranstid för lagervaror är 2-5 arbetsdagar. Order överstigande 1500kr skickas fraktfritt och levereras som standard med Schenker hemleverans i hela Sverige.Du får en avisering via sms, e-post eller telefon när leveransen är på väg.Mindre försändelser (max 1000g) skickas per post.

Kan jag hämta min vara på ert lager?

Om du väljer fraktsätt ”Hämtning” i kassan så är du välkommen att hämta din vara direkt på vårat lager. Ta kontakt med oss innan, så ser vi till att din order är redo när du kommer. Vår adress är:
Airgo 
Idévägen 10
312 96 Mellbystrand

Hur går det med mitt reklamationsärende?

Reklamationsärenden kan ibland ta lite tid, men normalt så ska du ha fått ett svar från oss inom max 2 dagar, om inget annat angivits. Har du inte fått något svar? Mejla oss på nytt så ska vi se till att hjälpa dig så fort vi kan.

Hur gör jag vid retur av en vara?

Ta alltid kontakt med oss innan du returnerar din vara. Då kan vi antingen förse dig med en retursedel via vårt fraktbolag (returfrakt debiteras 20 kr/kg), eller så kan du själv skicka paketet med valfri transportör till adressen nedan.
Airgo c/o Unix Furniture AB
Idévägen 10
312 96 Mellbystrand

Vid retur gäller följande:

1) Varan skall levereras till lageradressen och inte något utlämningsställe eller terminal. Vi har inte möjlighet att hämta upp paketet utan det går i sådana fall i retur till dig.

2) Varan skall vara i totalt nyskick och i originalförpackning. Ingen smuts och inga skador skall finnas på varan. Det skall inte synas att den är använd eller testad. I de fall varan lämnas tillbaka i ett skick som är sämre än nyskick accepteras inte returen.

3) En notering skall bifogas tillsammans med varan där det framgår vem du är samt orsak till retur.

Återkom gärna med besked ifall du vill att vi förser dig med en retursedel eller ifall du skickar paketet på egen hand.

Hur gör jag vid en transportskada?

Har ditt paket blivit skadat under frakt ber vi dig att mejla vår kundservice med följande uppgifter:

– En närbild på yttre emballaget, där adressetiketten med kollinumret är synlig.
– Bild på både yttre och inre emballage (bubbelplast osv.).
– Bild på den trasiga varan.

Tror du att produkten var skadad innan leverans, skicka ett mejl till kundservice med följande information:

– Ordernummer
– Produktnamn
– Problembeskrivning
– Hur och när problemet uppstod

– Bild eller video som tydligt visar vad felet är
– Bild där hela produkten syns

Integritetspolicy

När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är Unix Furniture AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 559110-2206 och har sitt säte i Mellbystrand.

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort, kontakta oss i så fall via e-post.

Övriga frågor

Har du frågor om våra produkter eller hur de används, ring oss på 0706-949220 vardagar 09.00-16.00 så får du personlig hjälp.
Vi förbehåller oss rätten att neka försäljning till kunder som tidigare ej avhämtat eller ej betalt beställda varor. Lägsta ålder för att beställa varor är 18 år. Vi reserverar oss för eventuella skriv-, tryck och programmeringsfel.